Cauliflower Mandala

 

IMG_9106

 

EDIT: Jag har uppdaterat den gamla versionen av detta mönster. Du finner det nya mönstret nedan.

I have updated the old version of this pattern. You will find the new pattern below.

Detta är mitt allra första mönster som jag hittade på för drygt ett år sedan och skrev ner, mest på skoj för att se hur det var att skriva mönster. Ursprungligen hette det Mandala Madness, för att jag under en period var fullkomligt besatt av att virka mandalas. Jag delade det i ett par virkgupper på Facebook och sen glömde jag mer eller mindre bort det. När jag sedan startade mitt Instagram-konto och lärde känna  underbara Anna (@annavirkpanna), dök det där mönstret upp i en diskussion. Och Anna virkade en jättefin mandala efter det  🙂  Hon tyckte att mönstret liknade blomkål (!) – inte vallmo, som jag tänkte på 😉 – och därför får det fortsättningsvis heta Cauliflower Mandala.

Cauliflower Mandala mönster på svenska

Cauliflower Mandala pattern in English

 

img_8042

 

 

 

 

Kommentera

