Tivoli Mandala

img_8178

English pattern below

Detta mönster kom till eftersom jag har väldigt svårt att motstå att fynda garn 😉 Lågprisgarn är inte alltid av den bästa kvalitén, men man kan absolut hitta fullt godtagbara garner som duger alldeles utmärkt att virka med. Man lär sig också med tiden att hitta guldkornen. Så när jag sprang på några nystan i härliga färger häromsistens slog jag till! Efter att ha suttit hemma och funderat bestämde jag mig för att använda alla färgerna i en mandala. Eftersom den blev så färgsprakande fick den heta Tivoli Mandala.

I mönstret använder jag surface stitches. En bra tutorial hur man gör dessa finns här .

Mönster Tivoli Mandala

Pattern in English

img_8172

 

Tack Anna annavirkpanna för all hjälp ❤

img_8203-1

Annas fina Tivoli Mandala i färger som påminner om sockervadd

6 reaktioner på ”Tivoli Mandala

  1. Tack för detta underbart fina och roliga mönster som jag sitter och virkar ute på landsbygden utanför Sevilla, Spanien. Men hur gör jag det här med stolpe framför lmb? Jag får inte till det, det blir bara en långt utdragen maske nedåt medan själva stolpen liksom hamnar ”däruppe”.

    Gilla

Kommentera

