Sunny Retro Mandala

img_8259

 

English pattern below

När jag hittade på detta mönster utgick jag faktiskt från uddkanten. Den var ursprungligen tänkt till min Tivoli Mandala (som du hittar i ett tidigare inlägg), men där passade den inte alls som jag tänkt mig. Eftersom jag gillade det spetsiga utseendet skarpt ville jag dock inte släppa den helt. Och så föddes denna solros! Det finns många solrosmönster, och de flesta heter någonting med solros eller sunflower. Eftersom jag tycker att både färger och mönster ger det lite retro uttryck som jag var ute efter, fick den heta Sunny Retro Mandala.

Mönster hittar du här: sunny-retro-mandala

Pattern in English

 

 

img_8277

. Här har jag lekt lite med andra färger. Samma mönster, fyra olika uttryck

Kommentera

