In Bloom CAL

I början av året anordnade Favoritgarner sin första CAL – crochet along. Mönstret, som skapats av fantastiska designern Mijo Crochet, släpptes i 8 delar. Man fick en liten förhandstitt av designen och fick veta att det skulle bli ett kuddfodral, men i övrigt var slutresultatet hemligt. Och det blev en riktig överraskning! Inte förrän alldeles i slutet stod det klart exakt hur det skulle se ut.

Jag insåg redan från början att jag troligen skulle hamna på efterkälken, eftersom jag har så svårt att hålla mig till ett enda projekt. Och så blev det också. Annat kom emellan och dessutom körde jag fast på en mönsterdel. Min In Bloom fick ligga ensam och övergiven i en påse ett bra tag. Men när det började dyka upp en massa bilder på färdiga kuddar, den ena vackrare än den andra, kom lusten tillbaka. Och idag blev min kudde klar! Jag är så nöjd och så glad att jag slutförde den. Mönstret finns kvar om du vill göra en egen In Bloom. Nu under våren kommer det dessutom en ny Favoritgarner-CAL. Spännande!

Som en otroligt rolig bonus var det några deltagare som virkade mandalas efter mina mönster av restgarnerna från kudden 😊  Några av dem, och andra fina mandalas gjorda av skickliga virkerskor, hittar du i ett tidigare inlägg. Själv gjorde jag en Tivoli Mandala av det garn jag fick över.

2 reaktioner på ”In Bloom CAL

Kommentera

