Garden Mandala

 

Garden pic
English pattern below

Äntligen kom min lust att virka mandalas tillbaka! Eftersom den röda tråden i mönstret är blommor och blad, döpte jag den till Garden Mandala. Dessutom satt (och sitter) jag mycket ute i vår härliga trädgård medan jag virkade. Mönstret hittar du längre ner på sidan.

Jag älskar färg och valde starka färger till min Garden Mandala, men det går förstås lika bra att använda vilka färger som helst. Längre ner hittar du exempel på hur den blir i andra färgställningar. Det är ju det som är så härligt med färgkombinationer och nyanser – bara genom att byta färg får man ett helt annat uttryck i ett och samma mönster! Tycker du också att det är spännande med färger och hur de samverkar på olika sätt, vill jag tipsa om att Virkvisa skrivit ett intressant inlägg på sin blogg om just detta ämne.

 

 

 

Garden Mandala, mönster på svenska

Garden Mandala, pattern in English

 

 

FullSizeRender(3)

Made by @annavirkpanna

img_9794

img_9806

Made by @lenas1956

img_9811

Made by @mallansvirkning


Om du delar ditt alster i sociala medier, kom ihåg att hänvisa till mig eller detta mönster. Tagga gärna med @virklust eller #virklust så jag får se ditt fina arbete! 🙂

If you post your work in social media, please remember to refer back to me or the pattern. Feel free to tag me with @virklust or #virklust so I can find and see your work! 🙂

Kommentera

