Starry Mandala

Pattern in English below

Som de flesta virkoholics har jag massor av restgarner liggande. Det blir alltid lite (eller mycket) över på ett nystan man använt till något projekt. Sist jag städade i garnförrådet insåg jag hur mycket restgarner jag egentligen har! Mandalas är utmärkta att virka av restgarner. Det går oftast inte åt så mycket garn till ett varv och i mitt tycke blir en mandala snyggare med flera färgbyten och färger. Det enda man bör tänka på är att använda garner av ungefär samma tjocklek. De flesta bomullsgarner har bra färgäkthet så att de inte blöder vid tvätt, men som alltid kan det hända att riktigt mörka färger fäller över på ljusa partier. Detta mönster är designat för att virkas i restgarner. Inventera ditt förråd och välj dina favoritfärger. Som vanligt blir jag jätteglad om du taggar mig med #virklust eller @virklust om du delar en bild på ditt alster i sociala media. Det är som julafton att få se andras tolkningar av mina mönster!

Starry Mandala, mönster på svenska

Starry Mandala, pattern in English

 

img_9962

Denna snygga Starry Mandala är gjord av @annavirkpanna

Kommentera

