‘September’ – virkad filt/crocheted blanket

 

In English below

Förra året gjorde jag en filt till min mamma som hon fick i julklapp. En väldigt julig filt i rött och grönt med snöflingemönster. Hon älskar den och använder den mest hela tiden, men när jag var där i somras tyckte jag att hon behövde en filt att byta med som passar även andra årstider. Och då blev det denna som hon ska få i födelsedagspresent. Eftersom hon fyller i september tyckte jag att det var ett passande namn på filten. Om du vill göra din egen September-filt hittar du mönstret här nedan.

 

Last Christmas I made a blanket for my mum as a Christmas present. It’s a very christmassy blanket, in red and green with a snowflake pattern. She loves it and use it all the time. When I visited her this summer I thought that she should have another blanket for the rest of the year. So I made one which is going to be a present for her birthday. You’ll find the pattern below.

 

September Filt, mönster på svenska

September Blanket, pattern in English

 

 

 

Om du delar ditt alster i sociala media, kom ihåg att hänvisa till mitt mönster. Tagga mig gärna med @virklust eller #virklust så att jag också får se ditt fina arbete 

If you share your work in social media, please refer back to me or this pattern. Feel free to tag me with #virklust or @virklust so I can find and see your work

 

Kommentera

