Ljuslyktor

 

 

För mig betyder hösten mycket inspiration och en kreativ nytändning när naturen klär sig i den färgskala jag gillar allra bäst. Att göra ljuslyktor är ett snabbt och roligt höstpyssel, och visst är det mysigt att börja tända ljus nu när kvällarna blir mörkare. Jag brukar dessutom ha ett litet lager av ljuslyktor att ta med som gå-bort-present. Här nedan hittar du beskrivning på två olika ljuslyktor. De är ganska enkla i sin utformning och inte svåra att göra, även om det kan vara lite pilligt att virka in pärlor. Välj just dina färger och ett garn du gillar. Beskrivningen kan även användas som grundmönster att improvisera och hitta på eget utifrån. Hoppas att du blir inspirerad!

Beskrivning Ljuslyktor

 

Om du delar ditt alster i sociala media, kom ihåg att hänvisa till mitt mönster. Tagga mig gärna med @virklust eller #virklust så att jag också får se ditt fina arbete!

 

Kommentera

