Okategoriserade, Tips

Jag finns på Ravelry!

Känner du till Ravelry? Det kan enklast beskrivas som en enorm informationsbank för virk- och stickintresserade. Där finns i princip allt. Du kan hitta mönster (både gratis och köpemönster), information om garn, grupper och diskussionsforum, skapa ett mönsterbibliotek, lägga upp och spara info om dina projekt, dela egna mönster…  You name it! Det är helt gratis att vara medlem, eller raveler som det kallas på sidan. Det enda du behöver är ett användarnamn och ett lösenord. Sedan är det bara att logga in. En liten varning dock – Ravelry är jättestort! I början är det lätt att överväldigas av allt som finns och enligt min åsikt är det inte världens mest användarvänliga sida. Men det är väl värt besväret att ta sig tiden att bekanta sig med alla funktioner. Och man behöver ju inte ta till sig allt, utan det räcker gott att plocka ut godbitarna. Sidan är på engelska, men det finns mönster på världens alla språk.

En av de bästa funktionerna är att man kan söka på nyckelord. Låt oss säga att du vill virka en rund grytlapp efter ett gratismönster på franska. Då söker du på de orden och vips, så får du upp alla sådana mönster som finns i mönsterbanken. Eller att du har ett garn som du inte har en aning om vad du ska göra med. Då söker du på garnnamnet och kan hitta alla projekt och mönster där just det garnet används.

Sedan en tid tillbaka har jag börjat lägga upp en del av mina mönster på Ravelry. Eftersom de är gratismönster länkar jag hit till bloggen, vilket innebär att mönstren alltid kommer att finnas kvar här. Du hittar mina mönster på Ravelry HÄR. Om du virkar efter ett av de mönstren vore det roligt om du ville länka till ditt projekt. Vi ses på Ravelry!

IMG_2838

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )