Dukar / doilies, English Patterns, Inredning/Home decor, Mönster, Okategoriserade, Rutor/Squares

My Fair Lady – fyrkantig duk / doily

IMG_2465

Mönster på svenska längre ner på sidan

Pattern in English below

Het patroon in het Nederlands vindt je hieronder op de pagina

Det här mönstret är en fortsättning på min Primula-ruta, som i sin tur är baserad på Tant Gröns Mandala. Snacka om återbruk! Jag ville göra en romantisk design med ett lite gammaldags uttryck. Det var dessutom en utmaning att konstruera en fyrkantig duk, vilket innebär ett helt annat sätt att tänka än när man gör en rund. Mönstret i sig är inte så svårt och innehåller inga krångliga maskor, men det gäller att hålla reda på antal upprepningar och asterisker. Mitt tips är att läsa igenom texten innan du virkar ett varv och sedan helt enkelt ta en liten bit i taget. Det finns även några bilder att titta på. Om du har frågor eller något är oklart är du välkommen att kontakta mig.

Mönster/pattern:

Svenska

English

Nederlands

Stort tack till Anna Nilsson @annavirkpanna och Maria Necander @mariasvirkblogg för hjälp med testvirkning! Du kan se deras underbara versioner här nedan.

Tack Wendy de Vries för översättningen till nederländska!

 

 

 

Inspiration – ‘My Fair Lady’ made by you

 

 

 

7 reaktioner till “My Fair Lady – fyrkantig duk / doily”

  1. Hej Tyckte detta mönster var så fint så jag har börjat först på 1 och sedan på en till duk.

    Men jag får inte varv 7 att stämma. Står det rätt i mönster beskrivningen?

    MVH Zinitha(Nita)

    ________________________________

    Gilla

      1. Det löste sej ju till slut så nu går virknålen varm här hemma så roligt att se andra färger i detta duk mönster …ska nog beställa röd och virka Juldukar..

        Gilla

Lämna en kommentar