Dukar / doilies, English Patterns, Inredning/Home decor, Mönster, Okategoriserade

‘Andromeda’ – virkad duk/doily

IMG_5143

English pattern below

Het patroon in het Nederlands vindt je hieronder op de pagina

Jag är rätt svag för vackra virkade dukar, eller doilies som det heter på engelska. Inte på så sätt att mitt hem är översållat av sådana. Faktiskt har jag bara ett fåtal framme, som jag byter efter säsong och humör. Däremot är de så fantastiskt roliga att göra! Att se ett garnnystan förvandlas genom att man kombinerar maskor på ett visst sätt är nästintill ren magi.

Detta är mitt första mönster för en oval duk. Formen innebär att mönstret består av två uppsättningar repetitioner, en som virkas längs de längre sidorna och en längs ovalens kortare sidor. Som alltid rekommenderar jag att läsa igenom varvet innan du virkar och sedan ta en liten bit i taget. Om du känner att du tappar bort dig i repetitionerna är ett tips att skriva ut mönstret på papper och göra markeringar med penna på lämpliga ställen.

Mönster/Pattern/Patroon

Andromeda SV

Andromeda EN

Andromeda NL

 

Stort tack till Anna @annavirkpanna , Annie @handarbetsgumman och Paulina @paulina.s.maraboli för er hjälp att testa mönstret ❤

Tack Wendy de Vries för översättning till nederländska!

7 reaktioner till “‘Andromeda’ – virkad duk/doily”

Lämna en kommentar