English Patterns, Mönster, Okategoriserade, Plagg & accessoarer/Garments & accessories

‘Autumn Walk’ halskrage / cowl

IMG_5645

English pattern below

Den här halskragen är virkad i ett garn som är nytt för mig Scheepjes Invicta Colour. Det är ett tunt självrandande garn i 75% ull/25% polyamid. Ni som följt mina äventyr med virknålen ett tag vet att jag har svårt att motstå garner som verkar spännande. Scheepjes gör fina kvalitetsgarner, så när jag såg detta bestämde jag mig för att beställa ett nystan och prova.

Ett nystan innehåller 420 meter garn och jag hade först tanken att det skulle bli en halsduk. En bit på väg märkte jag att garnet inte skulle räcka, så det blev en halskrage istället. Det går förstås bra att använda ett annat garn. Mönstret innehåller instruktioner för hur du kan anpassa storleken efter dina egna önskemål. Det finns även ett diagram om du tycker att det är enklare att virka efter.

Min virkkompis AnnaVirkpanna testade mönstret (tack Anna!) och blev inspirerad att designa matchande mössa och torgvantar. Du hittar länkar till hennes mönster här nedan!

Rättelse: v 5, skall vara: *1 st i andra st i W, 1 W i nästa ensamma st*

SV Mönster Autumn Walk halskrage

Errata: row 5, should read: *1 dc in the 2nd dc in W, 1 W in the next single dc*

EN Pattern Autumn Walk cowl

SV AnnaVirkpannas Autumn Walk mössa & torgvantar

EN AnnaVirkpanna’s Autumn Walk beanie & fingerless mittens

En reaktion till “‘Autumn Walk’ halskrage / cowl”

Lämna en kommentar