English Patterns, Inredning/Home decor, Mönster, Okategoriserade

‘Poppy’ – ampel / plant hanger

IMG_5358

English pattern below

Jag blev lite förtjust i Denimgarnet som jag gjorde min nätkasse i (se föregående inlägg). Dessutom hade jag en del garn kvar, så jag förverkligade en idé jag haft ett tag om att göra en ampel. Jag gillar amplar och har minst en i varje fönster. Växterna får det ljus de behöver och ger samtidigt lite insynskydd. Och så får man ju plats med fler växter. När jag hänger upp amplar använder jag ytterkrukor i plåt, som inte blir lika tungt som porslin eller keramik. Mönstret är gjort utifrån en kruka som är 12 cm hög och 10 cm i diameter i botten. Materialet töjer sig, så den borde passa även en lite större kruka.

Mönster/pattern

Poppy ampel SV

Poppy plant hanger EN

 

3 reaktioner till “‘Poppy’ – ampel / plant hanger”

Lämna en kommentar