Dukar / doilies, English Patterns, Högtider / Holidays, Inredning/Home decor, Mandalas, Mönster

‘Starbeam’ – liten duk / doily

IMG_5892(1)

English pattern below

Jag hade turen att ännu en gång bli vald till Instagram-influencer av Rito ! I goodie bagen jag fick fanns bland mycket annat ett bomullsgarn – Infinity Hearts Lotus 8/4. Jag bestämde mig för att virka en liten duk till advent och någonstans ifrån kom idén att virka in små pärlor på sista varvet. Jag använde mig av pärlor från Søstrene Grene, men det går förstås bra med vilka pärlor som helst där hålet är tillräckligt stort för att garnet ska kunna träs igenom. Mönstret innehåller även instruktioner för hur kanten virkas utan pärlor.  Detta är ett enkelt och ganska snabbvirkat mönster som passar också den som är nybörjare.

 

Mönster / Pattern

SV mönster Starbeam

EN pattern Starbeam

 

Tack Anna AnnaVirkpanna för att du testade mönstret ❤

Lämna en kommentar