English Patterns, Filetvirkning / Filet crochet, Inredning/Home decor, Mönster, Okategoriserade

‘Tulip Season’ löpare /table runner

IMG_6647

English pattern below

Tulpaner är min absoluta favorit när det kommer till snittblommor. Det finns väl inget vackrare än en härligt krispig bukett tulpaner. För mig signalerar de verkligen att det är vår!

Den här löparen började med att jag ville göra en present till en fin vän som jag lärt känna på Instagram. Eftersom jag ju tycker att det är väldigt roligt att hitta på själv, så gjorde jag ett eget mönster. Den här gången har jag inte skrivit ut mönstret helt i text, utan sektionerna med tulpaner virkas efter diagram. Det är inte alls så svårt som det kanske ser ut.

Principen i filetvirkning (filet = nät på franska) är att man skapar ett mönster med hjälp av stolpar och luftmaskor. I brist på en bra förklarande länk på svenska, har jag bifogat en på engelska nedan. Det finns även en förklaring i mönstret hur diagrammen ska läsas samt att du får lite starthjälp med de första varven.

SV Mönster Tulip Season

Filetvirkning, Hur gör man (The Spruce Craft)

♣   ♣   ♣   ♣   ♣   ♣   ♣

EN Pattern Tulip Season

Filet crochet explained (The Spruce Craft)

IMG_6646

 

 

 

En reaktion till “‘Tulip Season’ löpare /table runner”

Lämna en kommentar